Prevail
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Prevail

Welcome To Prevails Forum, Prevail is a Swedish guild on Shattered Hand
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Grodolf - Mage

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Grodolf
Gäst




Grodolf - Mage Empty
InläggRubrik: Grodolf - Mage   Grodolf - Mage Icon_minitimeons apr 29, 2009 12:28 am

Personal Info:

Name: Daniel Henrysson

Age: 22

You Live?: Ronneby, Blekinge

What's your daily occupation?: (School, Work?)
Går 3e året på BTH (Blekinge Tekniska Högskola). Läser just nu alla mina kurser på distans så har därför all tid i världen till att spela förutom när jag ägnar mig åt mina fritidsintressen så som gym, garaget och vänner.

Character Info:

Character name:

Class & Race: (What specc do you want to play, what do think about your class?)
Mage/Human
Jag har speccat 0/53/18. Anledningen till det är för att jag kör på frostfire bolt, vilket jag gillar mer än fireball, och behöver därför talents från frost-trädet för att kunna mäta mig mot fireball. Jag gillar även frost channeling i frost trädet eftersom mina frost spells tar 10% mindre threat, vilket kommer utmärkt till pass nu när T8 settet ger en chans att hot streak inte förbrukas. Anser även att jag får tillbaka mer mana i frost trädet än vad jag får i arcane trädet, i alla fall så långt jag kommer med 18 poäng. Visserligen är inte mana något problem när man speccat fire, men som sagt ger T8 settet en extra hot streak vilket i sin tur leder till mer mana konsumtion. Det är bara en teori jag har och har inte testat det. Rätta mig gärna om jag har fel.


How do you play your class?: (Rotation and such, also write down offspecc knowledge)

Combusion->Scorch->Scorch->Living Bomb->Mirror Image->Icy Veins->FrostFire Bolt…

Scorch är viktigt som fire och jag börjar alltså stacka upp den till en början. Det blir 1-2 beroende på hur många fire mages som är i raiden, det viktiga är att bossen får 5 stacks på sig så fort som möjligt.
Förut hade jag glyphen för improved scorch, vilket ger 5 scorch (3 innan 3.1), men när 3.1 kom blev det inte längre aktuellt då jag ersatte den med Living Bomb glyphen.

Sedan kör jag en Living Bomb för att låta den ticka innan jag skickar iväg mina Frostfire Bolts och vinner lite tid då jag kan (om jag har tur) critta med Living Bomb och kunna skicka iväg en Pyroblast med Hot Streak.

Mirror Image kör jag efteråt då det är 3 minuters cd på den och förhoppningsvis hinner jag med 2st innan striden är slut. Det här kan variera från strid till strid beroende på boss och när det är lämpligt att ta fram dem. Fördelen med att ta fram Mirror Image såhär tidigt är även att jag förlorar all min threat jag har just nu och kan maximera min DPS mycket tidigt i striden utan att bossen tar aggro på mig och utan att det stör tanken.

När jag har gjort alla mina instant casts (förutom Scorch som har lite över 1 sekund cast time) slänger jag iväg en Icy Veins för att få 20% mer casting speed då det är nu jag börjar med den spell som tar lite längre tid att kasta: Frostfire Bolt.

Frostfire Bolt kör jag tills Living Bomb eller Scorch behöver förnyas eller om jag får Hot Streak så att jag måste slänga iväg en Pyroblast.

Proffesions: (What proffesions do you have and why? Cooking, Fishing, First Aid?)
Tailoring(450), Enchanting(450), Cooking(450), Fishing(450), First Aid(450)

Tailoring: Tailoring har jag för en sak och det är Lightweave Embroidery, vilket kan ge mig 250 mer spellpower i 15 sekunder.

Enchanting: Enchanting har jag för att kunna enchanta mina ringar med 19 spellpower vardera.

Cooking: Jag anser att det är viktigt att man är fullbuffad när man är i raids. Med cooking kan jag göra fish feast, vilket självklart går att köpa på AH, men det blir dyrt i längden eftersom det går åt.

Fishing: Som sagt, det blir dyrt med AH, spendera en timme i Wintergrasp så kan man göra en hel del fish feasts.

First Aid: 5800 hp är en del och kan rädda en kamrat i en raid.

Man skulle kunna tänka sig att man byter ut tailoring mot jewelcrafting, men det finns en risk med det och det är att min gear ändå inte ger mig någon bra socketbonus. Om så är fallet tjänar jag mer på tailoring och jag gillar att vara på den säkra sidan före det osäkra.

Armory Profile: (Motivate your specc, sockets and enchants. Also tell us about possible offspecc gear)
eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Shattered+Hand&n=Grodolf

Min specc har jag redan motiverat här ovanför och känns lite onödigt att dra allt igen. För att stärka min specc använder jag enbart spellpower gems (förutom på huvudet där jag har spellpower/crit för att just på det stället ger det mer med socketbonusen och på neck och legs för att kunna få mitt meta-gem). Jag hoppar över socketbonus på vissa items då jag anser att spellpower är mer värt än att exempelvis använda ett gem som ger mana reg eller dylikt.
När det kommer till enchants så kan jag inte tänka mig något annat än det allra bästa. Ser jag någon med PvP enchants blir jag galen (även fast det är förståeligt ifall personen inte är exalted med Sons of Hodir). Får jag ny gear enchantar jag det direkt efter raiden och alltid med det bästa som finns tillgängligt.

Picture of your UI and your keybindings: (What keybindings do you use?)
sv.tinypic.com/view.php?pic=5l72go&s=5

Jag har bindat 6 knappar och det är living bomb på R, spellsteal på T, Counterspell på F, Ice Block på X, Invisibility på Z och Mirror Image på <. Anledningen till det är att jag måste komma åt dem snabbt och de ligger en bit ifrån varandra i mitt UI så blir lättare på det sättet.
Man skulle kunna tänka sig att binda Fire Ward och Frost Ward med och krävs det kan jag tänka mig att göra.

WWS: (Link if you have WWS access, Do you even know what WWS is?)
wowmeteronline.com/user/loglist/VGxSTk1VMUVXVDFmY0E9PQ==

Vet inte om det finns så mycket att säga där. Sidan kan vara lite seg, men alla raider från och med att mitt guild bildades är med där.
Jag kan även skaffa fram alla filerna ifall sidan nu inte vill fungera och om ni är intresserade.

Previous Guilds: (What guilds did you use to be with?)
En Kaffe På Det Då: Är ett guild som jag gick i med mestadels för att mina polare lirade i det på servern Dentarg.
Candy Mountain: När jag emigrerade till den här servern gick jag med i det här kompisguildet.
Institution of Anguish: Eftersom vi var ett kompisguild var vi väldigt få medlemmar och när WOTLK släpptes bestämde vi oss för att merga med ”Marauder” som också var ett slags kompisguild. Efter ett par månader i guildet blev jag promotad till officer och fick äran att ha hand om 10-manna raiderna.

Why do you want to join us: (Why did you leave your previous guilds?)
En Kaffe På Det Då: Som sagt, jag emigrerade till Shattered Hand då ett flertal av mina kompisar flyttade hit.
Institution of Anguish: Efter mycket om och men bestämde sig guildet för att disbanda den 27/4. Den största anledningen till det var att många av de personer som var med och startade guildet slutade spela. Vi hade även mycket problem med folk som inte kom i tid, slackade eller helt enkelt inte dök upp. När vi sedan ändrade till hårdare regler med minus dkp vid förseningar och byta ut spelade som inte kom i tid resulterade det i att många fick nog och lämnade.

Vad jag har förstått av er så håller ni hårt på regler och sköter man sig inte åker man ut. Jag hoppas även att ni håller koll på era medlemmar så att ninjas och andra personer som förstör ett guilds rykte åker ut med huvudet före.

WoW Experience:
Jag tycker att jag har fått så mycket erfarenhet utav WoW som är möjligt på min nivå. Anledningen till det är för att jag är mycket mycket fäst vid achievements. Det gäller inte enbart på att få ner bossar och göra hard-modes utan t ex Loremaster där man gör i princip alla quests som finns.

Jag vet att jag inte har spelat så länge som man kanske borde för att räknas som “bra” och “erfaren” eftersom jag började spela när alla raider redan var släppta på TBC.
Jag tror att den största anledningen till att jag tycker så mycket om achievements är för att jag vill ta igen allt som jag har missat, även om jag vet att det aldrig kommer bli samma sak.

What are your Raiding experiences?: (Pre BC, BC och WotLK)
Pre BC: Lirade tyvärr inte. Var dock mycket hos min kusin och satt och kollade när de raidade MC och ZG. Jag har dock gjort alla raiderna i efterhand ett flertal gånger för rep/achievements och kan alla taktiker, även fast det inte är samma sak när man är level 80.
BC: Samma sak här, kollade mycket på min kusin när de raidade Kara, ZA och SSC. När jag dingade 70 hann jag dock köra igenom Kara tillsammans med Candy Mountain innan WOTLK släpptes.
WOTLK:
Full Naxx
EoE
Sartharion 2 drakes
VoA (tyvärr bara den nya bossen på 10 manna eftersom mina pugs har failat)
Ulduar: 2 bossar i 25 manna och 10 bossar i 10 manna (anledningen till det är att vi inte fick ihop 25 personer till våra raider på slutet och fick köra 10 manna istället).


Additional Questions:

What's your goal with WoW?:
Mitt mål är att cleara allt och vara bland de första att göra det på servern. Jag vill även ha kul med de jag spelar och samtidigt få tid över till att göra hard-modes och fortsätta med mitt achievementsgrävande när vi inte raidar.

Any refrences?: (Do you know anyone in Prevail or can anyone vouch for you?)
Dreidor från när han var med i Institution of Anguish och av någon anledning har jag Stroker på min friendlist (?).

Do you read about your class and WoW?: (From where do you get your information?)
Den absolute bästa sedan är självklart MMO-Champion som alltid kommer med de senaste nyheterna. Deras forum kan ibland vara ganska oseriöst om man ska kolla upp eller fråga något men så är det alltid när en sida är stor.
Jag gillade även att läsa lite på maxdps’s forum då och då, tyvärr är det nere just nu.
Till sist så läser man i guildets forum och diskuterar med andra mages på servern olika speccs och teorier, speciellt inför en kommande patch eller ändring.

Level of Tolerance?: (Can you take critiscism and tollerate others?)
Eftersom jag var officer och hade hand om 10 manna raiderna i Institution of Anguish var jag själv tvungen att ge ut kritik för att vi skulle nå framåt.
Självklart kan jag ta kritik jag med och man måste förstå att man inte hela tiden är ensam utan andra berörs av mina misstag.

När det gäller tolerans för att progressa så har jag inga problem med att sitta i flera timmar och försöka, för när man äntligen får ner den där efterlängtade bossen finns det inget bättre än att höra jublet på ventrilo och kasta sig på nästa utmaning.

Activity: (How often can you play?)
Min /played är 66 dagar och 15 timmar.
Jag har 49 dagar och 7 timmar på level 80.

Som jag ser det är jag mycket aktiv inom WoW och spelar i snitt runt 10-11 timmar om dagen mellan tiderna 11-00. Helger blir det oftast mer, men det kan komma annat emellan. Kan tillägga att det inte är några problem att stanna uppe längre de dagar det behövs då jag inte har något att passa dagen efter.

Jag tränar på gym och har gymmet precis över gatan så mitt pass tar cirka 45/50 minuter vilket innebär att jag är iväg cirka en timme 3 dagar i veckan, vilket gör att jag måste logga ut just då. Det här är dock inget som kommer att störa raidandet då jag själv bestämmer när jag vill träna.

Är även mycket bilintresserad och vissa helger måste jag åka iväg på tävlingar (dock på dagen) men jag får se hur det blir i sommar då bilen är inne på verkstad pga elfel.

Computer Information & Bandwidth:
Intel Core 2 Quad 2,5Ghz
4Gb ram (även fast inte XP stödjer det)
NVIDIA GeForce 9800 GTX
1080GB Hårddisk
Microsoft Windows XP SP2

Bor mitt i stan så jag har 10/10 fibernät vilket i princip bara krånglar när de ska fixa något och då får man oftast veta det ett par dagar i förväg.

Microphone: (Do you have a microphone and can use it?)
Ja, självklart har jag både mic och ventrilo. Har alla versioner och är inte rädd för att prata (vilket hade vart konstigt då jag är var raid-leader i 10 manna raiderna).

Anything else?: (Any additional infromation?)
Jag hoppas inte det blev en för lång apply, men som sagt, jag tar hellre det säkra före det osäkra och skriver lite extra istället för att glömma något (vilket jag säkerligen gjort ändå). Är det något ni undrar så säg bara till, jag är som sagt online för det mesta och har inga alts (förutom en horde warrior, men den spelar jag inte längre på). Kollar även in forumet då och då för att se vad ni tycker.
Till överst på sidan Gå ner
Cybele

Cybele


Man Antal inlägg : 44
Age : 32
Ort : Klippan
Registration date : 08-12-27

Grodolf - Mage Empty
InläggRubrik: Sv: Grodolf - Mage   Grodolf - Mage Icon_minitimeons apr 29, 2009 10:40 am

Väldigt bra apply, tycker även det hade varit bra med en FFB mage i guilden,
Till överst på sidan Gå ner
http://Existenz.se
Carmela
Officers
Officers
Carmela


Man Antal inlägg : 238
Age : 40
Registration date : 08-09-26

Grodolf - Mage Empty
InläggRubrik: Sv: Grodolf - Mage   Grodolf - Mage Icon_minitimeons apr 29, 2009 11:10 am

mmm håller med cybele en välskriven apply som tyvärr inte kom till oss. Jag fick höra att du la Exakt samma apply till Next... Jag vet inte direkt men tycker iallfall du hade kunnat göra applyn lite mera personligare då den ser bara ut att vara copy paste just nu.. Jag är inte imponerad.
Till överst på sidan Gå ner
Grodolf
Gäst




Grodolf - Mage Empty
InläggRubrik: Sv: Grodolf - Mage   Grodolf - Mage Icon_minitimeons apr 29, 2009 11:15 am

Anledningen till varför jag sökte till next först kan vi ta i en whisper och är inget som behöver ligga helt öppet för alla att se.

Dessutom är det svårt att göra någon "personlig" apply, jag menar. När man söker jobb så har man ett CV, inte sitter man och skriver om den helt varje gång man söker ett nytt jobb, rätta mig gärna om jag har fel? Jag har ändrat lite grann i applyn, även fast det kanske inte syns så bra eftersom det är så mycket text.

Jag gillade deras mall eftersom jag fick med precis allt jag ville få med och dessutom var det inte så att jag skickade den här applyn till er båda samtidigt utan väntade på svar från dem innan jag bestämde mig för att försöka med er.
Till överst på sidan Gå ner
Carmela
Officers
Officers
Carmela


Man Antal inlägg : 238
Age : 40
Registration date : 08-09-26

Grodolf - Mage Empty
InläggRubrik: Sv: Grodolf - Mage   Grodolf - Mage Icon_minitimeons apr 29, 2009 11:28 am

När man söker jobb så skickar man alltid med ett CV och ett personlig brev om du nu ska jämföra det på det viset. Men det är inte mitt beslut detta
Till överst på sidan Gå ner
Cybele

Cybele


Man Antal inlägg : 44
Age : 32
Ort : Klippan
Registration date : 08-12-27

Grodolf - Mage Empty
InläggRubrik: Sv: Grodolf - Mage   Grodolf - Mage Icon_minitimeons apr 29, 2009 11:34 am

Hur som helst så avaktar vi svar från våran range class leader.
Till överst på sidan Gå ner
http://Existenz.se
Leoriz




Man Antal inlägg : 13
Age : 33
Registration date : 09-02-05

Grodolf - Mage Empty
InläggRubrik: Sv: Grodolf - Mage   Grodolf - Mage Icon_minitimetor apr 30, 2009 9:52 am

Föredrar en fire/ttw eller arcane mage, eftersom att capow oftast är med och ger oss 5 % crit redan och focus magic kan buffa en mage med ytterligare 3% så, ffb är helt värdelöst imo, du bör fundera på att specca om...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Grodolf - Mage Empty
InläggRubrik: Sv: Grodolf - Mage   Grodolf - Mage Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Grodolf - Mage
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Cybele Mage
» Einox, Mage
» Mage apply
» Applikation mage
» En trevlig mage.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Prevail :: Applications :: Answered Applications-
Hoppa till: