Prevail
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Prevail

Welcome To Prevails Forum, Prevail is a Swedish guild on Shattered Hand
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Camun - Fury Warrior

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Camun




Man Antal inlägg : 2
Age : 35
Registration date : 09-01-19

Camun - Fury Warrior Empty
InläggRubrik: Camun - Fury Warrior   Camun - Fury Warrior Icon_minitimemån jan 19, 2009 3:49 pm

När jag hade skrivit färdigt min application här så märkte jag att den blev ganska lång. Jag ber om ursäkt för att det mer liknar en uppsatts i vissa delar, men jag ber er att om ni har möjlighet och tid så försök läsa igenom hela, då jag verkligen försökte lägga ner både tid och kraft på den.


Name: Sebastian / Camun

Class: Warrior

Age: 20

Proffesion: Mining 450 - Precis börjat levla blacksmithing ( Hade skinning tidigare pga möjligheten att dra in pengar på det, men bestämde mig för att ändra det för att ha möjlighet att själv crafta extra sockets till belt osv )

Current Specc: 18/53/0 -
Detta är väl egentligen standard fury pve specc, men självklart finns det ett par talents i speccen som jag verkligen tycker är bra och varför jag föredrar denna över någon annan fury specc (rätta mig gärna om jag har fel i det jag säger, men som jag ser det så är detta den mest tillförlitliga speccen för tillfället)
  • - Arms
    Improved Heroic Strike - Egentligen använder jag inte heroic strike extremt mycket, mestadels som en rage dump eller i fighter där det är mycket raid dmg så jag fortfarande kan hålla tillräckligt mycket rage för att ha min vanliga rotation utan att behöva försumma en gcd.

    Deflection - Bara för att ha någon stans att läga de resterande pointsen för att komma längre ner. Egentligen inte bra för mycket efterssom jag inte ska ta någon större meleeskada, kan kanske rädda mig någon gång om man drar för mycket aggro och har tur, men inget man ska förlita sig på

    Tactical Mastery - Ett självklart val, och jag tycker det är kanon att dom har flyttat den talenten ifrån protection trädet till fury trädet.

    Impale - Behövs troligen inte ens förklaras, Impale och Deep Wounds är största anledningen till att man har speccat en bit ner i Arms trädet över huvud taget. 20% extra crit dmg är en riktigt bra dmg boost.

    Deep Wounds - Med tanke på hur mycket skada warriors gör med bleed effects, och med tanke på att jag har 40.8% crit obuffad så är detta en riktigt bra dmg dealer. I större packs med trash så boostar det min dps extremt mycket med tanke på whirlwind och cleave. Enl. recount så ligger DoT; Bleed på 3;e eller 4;e plats var det gäller de abilities som jag gör mest skada med i raids.

    Two Handed Weapon Specialization: Ett självklart val att komplettera med Titans Grip

    - Fury
    Efterssom detta är mitt 'main träd' så finns det självklart en massas abilities här som är viktiga för min del, så jag tar en snabb förklaring om varför jag har valt endel av dem och varför jag tycker att just de är värda att ha med

    Armored To The Teeths
    Cruelty
    Commanding Presence
    Dual-Wield Specialization
    Om man börjar ovanifrån så är detta de största boosten till min dps. Egentligen finns det inte så mycket att förklara ang. dem, alla som kan lite om warrior talents förstår varför man har valt dem

    Precision: Med tanke på hur vansinnig hitcapen är för tg warriors atm så försöker man alltid att få så mycket extra hit som möjligt. Jag har till och med extra gear för att boosta min hit-rating som jag för tillfället använder i raids (självklart utan att nerfa mina stats). I 3.0.8 ändras dock detta, men självklart kommer jag att ha kvar denna talenten för att istället kunna boosta mina andra stats ännu mer.

    Bloodthirst, Bloodsurge & Flurry: Bloodthirst är min största damage dealer i raids (bortsett ifrån 'melee') och är även den abilityn som triggar 'Bloodsurge' (fram till nästa patch) för en instant slam för lite extra burst dmg. I övrigt använder jag aldrig mig av Slam. Flurry är också en riktigt bra dmg boost med tanke på att jag har en 98% uptime med mitt gear så ökar den min skada extremt mycket mot om jag inte hade haft den.

    - Protection: I och med att TM blev flyttat från Prot trädet så finns det nu ingen anledning (som jag kan se) att specca ner i prot över huvud taget när man är fury eller arms pve.



Are you willing to respecc? yes or no?
Självklart. Jag har samlat på mig väldigt mycket gear (både ifrån 10 och 25man) för att kunna specca protection också, och jag tycker personligen att det är nästan lika kul att tanka som att köra fury, så när ni helst behöver en tank så får ni gärna be mig dra en respecc.

Ventrillo: Har både ventrilo och mic, och använder dem båda gärna.

Contact information: Förutom att jag är online väldigt mycket på min Warrior (Camun) så kan ni nå mig över msn i praktiken 24/7 på maikamelion@hotmail.com

Previous Guilds?: Jag flyttade till SH den 5;e Januari, så jag har inte hunnit vara i något seriöst guild ännu. För tillfället är jag i Angelés, dock är det en väldigt dålig guild stämmning och miljö där, varför jag för tillfället är på jakt efter ett mer seriöst och aktivt guild där jag kan utvecklas ännu mer som spelare.

Why did you leave your old guilds?: Som jag sa så är jag för tillfället medlem i Angelés. Jag är inte säker på att detta är rätt plats att skriva om anledningen till att jag vill lämna efter att bara ha varit medlem i någon dag, men om det är okej får ni gärna svara här, eller ta ett snack ingame om det.

Why are you applying to Prevail?: Jag har alltid lirat hardcore och seriöst ända sedan TBC då jag lirade på servern Twisting Nether och fick flera Alliance / Server First med guildet Nightwatchers (senare känt som Rise And Shine). När WotlK kom så levlade jag upp min warrior och raidade lite med dem, men efter att de hade blivit mer 'casual' så bestämde jag mig för att levla upp och börja raida på min shaman istället och är med han medlem i guildet Lycen Fél på Auchindoun där vi för tillfället har clearat allt ingame utom Sartharion med 3 drakar (har dock gjort han med 2 drakar, men det är ingen utmaning jämfört med 3).
Nu när Lycen också har blivit casual med tanke på att allt är clearat så bestämde jag mig för att gå tillbaka och lira på min warrior igen, och är däför i behov att ett seriöst guild där jag kan spela med personer som har samma mål och värderingar som jag har, samt att man slipper att skippa raids en hel reset för att folk inte vill signa eller kommer online.

What can you provide to Prevail as a raider and person?:
Jag har ett antal sidor av mig som ni kommer få se om ni acceptar mig som trial i Prevail. Var det gäller raiding så är jag alltid 100% fokuserad i raids (självklart är jag inte Mr.Stoneface som aldrig pratar, dock försöker jag att hålla det på en balanserad nivå och kunna fokusera på det jag gör samtidigt som man kan hålla en bra nivå av 'kallprat' osv för att hålla stämningen uppe när man raidar). Jag är absolut inte den som går afk de där jobbiga 2-3 minuterna innan en bossfight, och ni kommer aldrig behöva ersätta mig för att jag behöver gå tidigt från en raid.
Jag kan bli ganska tävlingsinriktad också, kan tycka att det är roligt att tävla på dps-metern, men självklart under kontrollerade former, jag är inte den som hoppar rakt in i ett nyligen aggrat pack med trash och drar Reck-WW för att komma förbi han som ligger ett par dps före mig för att sedan få aggro från allt och hanns morsa och whipa.

Utanför raids så är jag extremt avslappnad och jag är väldigt sällan seriös med det jag gör. Jag älskar att hitta på olika saker; Skulle det vara heroics / old-school raids / pvp / you name it. En hel del av fritiden spenderas också till att farma det mats och pots jag behöver till nästa raid, random snackande på vent och i /g och allmänt chill.

Jag har funnit att detta är en väldigt bra balans mellan allvar och 'bara ett spel' för att fortfarande kunna uppskatta WoW som ett av de bästa spelen jag har spelat, och jag kommer fortsätta spela det en lång tid framöver (iaf till D3 kommer) Wink



What do you except about prevail?: Ett stabilt och seriöst guild med folk som inte bara kommer online till 'gear raids' utan också är sugna på att progressa snabbt och försöka se så mycket content som möjligt inom en rimlig tid. Jag har hoppat endel mellan guilder och karaktärer den senaste tiden och jag tycker att det är dags att försöka slå sig till ro med ett seriöst hardcore guild där man kan trivas samtidigt som man spelar med folk som har samma mål som en själv.

Gear: http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Shattered+Hand&n=Camun

Do you know anyone in the guild?: Troligtvis gör jag det, tyvärr kan jag inte komma på någon i skrivande stund

Game time? How much do you play each week?: Alldeles för mycket skulle jag vilja säga. Haha, nej men allvarligt så spelar jag i praktiken all min fritid. Jag kan vara online till 100% av raidsen med vissa undantag beroende på hur det ser ut IRL, men jag har inget fast som te.x; ' jag kan inte raida onsdagar fredagar lördagar'.

/played? How long have you played your char: 165 days / 17h

Past experience about raiding? Pretbc and TBC? Pre-tbc raidade jag upp till sapphiron i 40man Naxx precis innan tbc kom. I tbc har jag clearat allt upp till M'uru pre-nerf och fick äntligen ner KJ dagen efter han nerfades.

Jag antar att det kan vara intressant att veta min WotlK raid experience också, så jag drar den med.
Jag har clearat all 25 man content på både min Warrior och min Shaman förutom Sartharion med 3 drakar uppe samt Malygos 25man på min Warrior.

Misc infomation: Anything you want to add that you think we should know about?:
Jag försöker hålla mig så updaterad som möjligt vad det gäller nya patcher, ändringar samt taktiker. Ett snabbt exempel är att jag för tillfället har alternativ gear som jag kommer att byta ut när nästa patch kommer i och med att hitcappen för tg warriors sänks så drastiskt som den gör, så jag har rum för att öka mina andra stats en hel del.

Om ni tar en titt på mitt gear atm så kan ni se att jag har inte maxxat enchansen på ett par delar te.x cloak / chest och ev. bracers. Detta beror på att de delarna jag har där känns högst tillfälliga då jag hela tiden har räknat med att göra snabbare progress än vad som jag gjorts.
Jag tycker inte det har varit värt att lägga ut x- antal 100g extra för att få +2 stats på chest när jag ändå kommer att byta ut det inom en snar framtid, samma gäller med agi enchanten på cloaken.
När det gäller mina bracers så kan det ju alltid ifrågasättas om expertise enchanten är att föredra över attackpower, och jag måste säga att jag föredrar nog att enchanta dem med attackpower när jag har bytt ut dem mot ett par bättre.
Om detta är ett problem så kan jag självklart enchanta om allting inom 10 minuter.
Till överst på sidan Gå ner
Kandeo




Man Antal inlägg : 30
Age : 34
Registration date : 09-01-05

Camun - Fury Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Camun - Fury Warrior   Camun - Fury Warrior Icon_minitimemån jan 19, 2009 5:26 pm

Väldigt fin application, riktigt roligt att se att du har lagt ner mycket tid på den. Men, Grejen är den att vi har redan 2 st aktiva och skillade DPS warriors, imo så är det inte "need" på en till men det är upp till officers att bestämma. Lycka till.


//Kandeo


Senast ändrad av Kandeo den ons jan 21, 2009 4:08 pm, ändrad totalt 4 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Deamoneyes

Deamoneyes


Man Antal inlägg : 236
Age : 36
Registration date : 08-09-26

Camun - Fury Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Camun - Fury Warrior   Camun - Fury Warrior Icon_minitimemån jan 19, 2009 5:29 pm

mycket fin app, följt mallen och bra med exp

inget negativt om den; snyggt och jag slipper länka armory Razz
Till överst på sidan Gå ner
Camun




Man Antal inlägg : 2
Age : 35
Registration date : 09-01-19

Camun - Fury Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Camun - Fury Warrior   Camun - Fury Warrior Icon_minitimeons jan 21, 2009 5:08 pm

En liten updatering; Blev precis exalted with Kirin'Tor (fråga mig inte varför) samt Sons Of Hordir, så ny shoulder enchant inc
Till överst på sidan Gå ner
Carmela
Officers
Officers
Carmela


Man Antal inlägg : 238
Age : 40
Registration date : 08-09-26

Camun - Fury Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Camun - Fury Warrior   Camun - Fury Warrior Icon_minitimetor jan 22, 2009 11:59 am

Bra Apply men som kandeo sa vi har redan 2 st dps warrior och ser inte behovet till att ta in en 3:e så detta blir denied. Lycka till
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Camun - Fury Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Camun - Fury Warrior   Camun - Fury Warrior Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Camun - Fury Warrior
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» delonzilly 80 fury warrior
» Dps warrior
» Suikceb - Warrior DPS
» Tank Warrior - Application
» Swiift Arms warrior

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Prevail :: Applications :: Answered Applications-
Hoppa till: